Lumea din noi IX (Întâlnirea cu destinul)

Posted: Iulie 7, 2014 in Lumea din noi

– Ești atât de mic și de firav… Mereu mi te-am imaginat mare și departe. Și acum ești aici fumând așezat pe marginea ceștii mele de cafea, picior peste picior. Când mi te imaginam negru toată lumina din univers nu mi-ar fi ajuns să fug de întunecimea ta…
– Am venit să-ți spun să mă urmezi.
– Serios? Nici nu ceri mult. Te-am urmat o viață și am ajuns la concluzia că nu ai nici cea mai mică idee despre locul unde trebuie să mă duci. Și sper că îți dai seama că dacă întorc ceașca mori sufocat în ea și eu mă duc unde vreau și cu cine vreau.
– Nu ar fi prima dată. O să mă nasc din nou, răspunse destinul.
– Da, n-ar fi.

Pentru o clipă mintea îi fugi la iubiri care îşi închid aripile şi zac toată viaţa în noi ca un fluture care a uitat să zboare. Se întrebă ce şi-ar spune una alteia dacă le-ar invita pe toate la cafea.

Oricât de mult ar iubi un bărbat femeia va păstra mereu ceva al ei şi ceva-ul acela e camera din suflet plină cu nimic. Când durerea arde tot uşa camerei cu nimic se deschide brusc şi nimicul inundă sufletul. Prima dată când nimicul a ieşit din cameră Miruna s-a speriat, a venit ca apa unui fluviu şi a inundat tot. Acum, din dorinţa ei de amâna inundarea sufletului luptase cu nimicul şi el se extindea treptat, ca nişte pârâiaşe care încet-încet cuceresc insule de suflet.

Atunci sufletul nu mai recunoaste dorinţe şi le priveşte cum îşi priveşte un amnezic amintirile, ca pe o haină veche pe care o porţi după o boală îndelungată, o haină prea mare despre care îţi este greu să crezi că ţi-a aparţinut vreodată. Damian nu ştie că locuri din sufletul ei sunt deja inundate şi nimicul se extinde.

Omuleţul îi întinse o hârtiuţă şi Miruna citi: „- Damian, ascunde gândurile tale în nori, lasă-le să cadă ca pietrele în viaţa mea şi să dărâme cetăţile construite în lipsa ta şi mai rămâi în visul meu încă o noapte …”
– E o rugăciune, şopteşte-ţi-o în fiecare seară…
– Până când?, întrebă Miruna.
– Până când „încă o noapte” nu va mai fi…

Lasă un răspuns

