Interviul

Posted: Decembrie 26, 2015 in Gânduri

„Lumea-i în odaia mea
Uneori treci tu prin ea
Dar parfumul tau trei zile nu dispare.

Daca vrei ramâi nu stiu
Dar sa pleci e prea târziu
Prea târziu si ploua tarziu.” (Dinu Olarasu, Narcisa Suciu – Zece)

Ea – De unde îți cumperi  iluziile?

El: -De nicăieri… Le primesc gratuit.

Ea: -Eu nu am acceptat niciodata nimic gratuit. Mi se pare jignitor, calitatea se regaseste intotdeauna în lucrurile pe care le cumperi.

El: – Se poate… Am cunoscut cândva un om care plătea foarte scump pentru o nefericire perfectă. Dacă nu ar fi plătit atât de mult probabil risca să devină o fericire banală.

Ea: – Care este cea mai dragă iluzie a ta?

El: – Cea mai dragă… Acum, de când am o vârsta mai albă parcă mi-e tot mai drag să cred că am darul de a da pătura jos de pe gândurile oamenilor și de a le dezveli.

Ea: – Și de când ai acest dar?

El: – Când stai nemișcat oamenii vin și pleacă… Ești ca un copil în fața unui carusel. Singura constantă din viața ta ești tu. Restul oamenilor sunt doar necunoscuta dintr-o inecuație cu interval de variație mare. Pentru mine contează doar rezultatul final: adică după egal să fie mereu un număr mai mare de zero. El îmi arată gândurile bune care se îndreaptă spre mine. Așa că îmi place să cred că le pot dezgoli suficient cât să le pot vedea fără măști.

Ea: – Consideri că viața a fost nedreaptă cu tine?

El: – Nu. Viața e viață, nu poți emite judecăți de valoare despre ea…

Ea: – Și totuși… Viața v-a cam strivit. Nu consideri acest lucru nedrept?

El: – Se poate, dar doar din oamenii striviți viața stoarce ce-i mai bun…

Ea: – Observ că sunteți un om foarte calm… De unde atâta liniște?

El: – A venit singură. Sunt liniștit uneori împotriva voinței mele. A răsărit în mine cum răsare o plantă unde nu te aștepți și a tot crescut. A răsărit când am înțeles că nu ești niciodată abandonat, ești mereu singur…

Ea: – Ce sau pe cine iubești cel mai mult?

El: – Pinguinii…

Ea: – Pinguinii? De ce pinguinii?

El: – Pentru că atunci când iubești și iubirea doare poți face două lucruri: să păstrezi iubirea caldă, transformând-o într-un pinguin și făcând din sufletul tău Polul Nord sau să o lași să devină ghețar. Eu… iubesc pinguinii.

Ea: – Care a fost cea mai mare rugăminte adresată unei femei pe care ați iubit-o?

El: – Să nu plece.

Ea: – Și ea ce a făcut?

El: – Ea… S-a transformat cu tot cu iubirea într-un ghețar. Pragul ușii mele pe care deseori mă aștepta să vin era prea rece…

Ea: – Așadar ai pierdut-o…

El: – Nu.

Ea: – Ce ai făcut atunci?

El: – Am rugat-o să nu se topească niciodată… Oricum cea mai frumoasă parte a iubirii noastre nu avea cum să și-o amintească pentru că ea a existat doar în mine.

 

Ea încheie atunci interviul pentru că simțea cum îi fuge pământul de sub picioare și este absorbită ca de un aspirator într-o altă lume. Cerșetorul se ridică… Înalt, cu ochii visători și un zîmbet cald. A plecat. Ea l-a privit cum se îndepărtează. Și privindu-l din urmă observă că este singurul om care merge cu spatele drept din mulțimea de oameni. Un bărbat încă tânăr, cu frumusețea ascunsă. De l-ar fi căutat nu ar fi știut niciodată unde. Și totuși l-a găsit. Se sperie atunci atunci la gândul că într-o zi ar putea să îl caute și să nu îl găsească… Merse să predea interviul, dar în locul lui îi înmână șefului demisia.

A doua zi, merse în locul acela de la colțul străzii. Nu mai era acolo, nici prin apropiere… L-a căutat zilnic, mereu la aceeași oră la care ținuse interviul cu un… cersetor.

Într-o zi era tot acolo, lipsită de speranță când o umbră îi căzu pe picioare. Nu ridică capul. Un bun creștin probabil îi va întinde o monedă. Dar o voce se auzi:

–  De unde își cumperi iluziile?

Lasă un răspuns

